2012. június 20.

rózsás hangulatban



before-after


 Bár a stílus abszolút nem én vagyok, mégis ez jött ki ebből a bútorból (belőlem), ráadásul tetszik is.
Az alapdarab egy kissé romos, de tiszta fa ónémet szekrényke volt. Az örömteli felújítás lépései lejjebb:



Alaposan lecsiszoltam és tisztogattam, főleg a hibás részeken.








Fakittel kihúztam a repedéseket, meg a hibák nagyját. Száradás után szintbe csiszoltam.







Lealapoztam, kívül-belül.










Az ajtón lévő kis "ablak" egy képkeret, ezt is csiszoltam, alapoztam.












A keretbe helyezendő textildarabot dupla vatelinnel letűztem, hogy legyen vastagsága.
A teljes szekrénykét lefestettem a végső színével, (bézs árnyalat), majd teljes száradás után faragasztóval rögzítettem a képkeretet, alá pedig Metylan textil tapétaragasztóval a párnácskát. Préseltem egy napig.







A teljes száradás után az ajtót lefestettem ezzel a gyöngyházfényű, szürkés-zöld  árnyalattal, lecseréltem a gombot egy fehér kerámiára, a belső fiók elejét bevontam a rózsás anyaggal, alatta a polc tetejét is.





DIY rózsás komód, képkerettel az ajtaján



DIY commode makeover

21 megjegyzés:

  1. Tetszenek a színek. Az ódon darabból egy romantikus álom lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hozzáteszem ezt az árnyalatot Canon gép nem tudja visszaadni, picit zöldesebb, vizesebb élőben. Ja, romantikus, már csak egy szobát kéne köré rendezni, mert itt nálunk kb. semmihez sem passzol...:D

      Törlés
  2. szép munka! nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  3. Mekkora ötlet ez a képkeret!!!!!!Éppen azt néztem,hogy azt vajon :hogyan? zseniális,gratulálok!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Csatlakozom, nekem is tetszik. Először azt gondoltam, hogy a minta az vagy tapéta, vagy egyéb "kreatív" papír. Eszembe nem jutott a kipárnázott textilpárnácska..

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon tetszik! Két ehhez hasonló sublótom van itthon, nagyon jó ötletet adtál! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. Mammka, köszi a kedves szavakat, a másik oldalon is, jó alkotást neked is!

    Erika, örülök, hogy tetszik:) Eredetileg csak rákasíroztam volna a textilt, de aztán gondoltam, hogy párnásan szebben mutatna...

    Beatrix, köszi! Kezdem azt hinni, hogy minden háztartásban van egy hasonló darab:)

    VálaszTörlés
  7. Szia!!
    Jajj de nagyon gyönyörű!! És a színe!! Megkérdezhetem milyen festéket használtál hozzá? Mert nekem van egy ilyesmi színű konyhabútorom, de az egyik ajtaján javítani kellene a festéket, és sehogy nem tudom kikeverni ezt a színt :(

    Tényleg nagyon ügyes vagy!! Tegnap találtam az oldalra, és azóta ezen lógok :) Te vagz ay új kedvenc!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ildus, köszönöm szépen, nagyon kedves vagy, örülök, hogy megtaláltál :) Akrilfestéket használtam, gyöngyházszín szürkét kevertem olajzölddel, kicsi világoskékkel meg türkiz zölddel. Ez most nem nagy segítség, tudom, de csak úgy szemre kevertem a színeket. Konyhabútorra vagy erősebben igénybe vett felületekre zománcfestékből keverném a színt. Lehet, hogy érdemes festékboltban kevertetni 1 litert, ha tudsz vinni színmintát.

      Törlés
  8. Szia !

    Köszönöm szépen a válaszod, reméltem, hogy nem ezt írod. :) Mert rengeteg akrilfestékre lenne szükségem, az meg borzasztóan drága :S Nem mintha a zománcot emberbarát áron lehetne kapni:) De hát akinek ez a hobbyja az viselje a következményeket :D Szép estét ! üdv: Ildus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mekkora lenne a javítandó felület? Ha kicsi és nem igénybe vett felület, akkor érdemes az akrilt használni. Én nagyon olcsón jutottam hozzá a Krea Tipp üzletben (http://www.krea-tipp.hu/) a 60 ml-es flakon 100 ft volt csak, óriás kiárusítás volt rengeteg szín, lehet, hogy még most is tart az akció.
      Másik ötlet, ezen a helyen kevernek lakk sprayfestéket (http://www.procolorkft.hu), ha sikerül eltalálni a színt, ez is jó lehet, mert olcsón kijön egy flakon.
      Zománcot, ha amúgy másra nem használnál a különböző színekből, inkább kevertetnék, olcsóbban kijön, mintha akár a legkisebből is megveszel 3-4 színt vagy színezőpasztát.
      Remélem találsz egy jó megoldást a konyhaszekrényedre, megosztanád majd, hogy hogy sikerült? :) örömteli felújítást!

      Törlés
    2. ...és még valami, az akril nagyon jól terül, megtévesztően kevés kell egész nagy felületre is!

      Törlés
    3. Kb akkora mint ennek az éjjeli szekrénynek az ajtaja.
      Az a baj, hogy én hobby boltban szoktam venni az akrilt, és ott 4-5-600 ft. Persze már én is próbálgattam, hogyan lehet vele a legspórolósabban festeni:) De akkor is mindig hamar elfogy. Elég sok bútort újítgatok. Képkereteket, székeket, kosarakat festek át, alakítok a saját ízlésemnek megfelelően.
      Emellett varrok is, rajzolok, levendulát termesztek, tisztára el vagyok varázsolva:)
      Ezt az oldalt nagyon köszönöm, most megnézem, remélem lesz még akciós festékük:)
      A helyzet az, hogy én egy pici faluban lakom, itt nincsenek hobby boltok, így csak akkor tudok venni festéket, ha felkerülök a nagyvárosba, vagy elmegyek barátomhoz. De az egyetem is 200km-re van, meg barátom is 200 km-re lakik. Különböző irányba :D elképesztő, hogy hoztam össze. Tehát ha el is jutok olyan helyre, ahol be tudok vásárolni, akkor meg nem tudok festeni, mert a cuccaim még itthon vannak. :D Így egyes bútordarabok elkészülte is több hónapos folyamat. Mondjuk most nyáron jobban haladok:) De ha elkezdődik az egyetem, megint pangás van. Természetesen, ha elkészült, megírom hogy sikerült, és milyen technikát alkalmaztam!
      Annyira aranyos vagy, hogy ilyen hamar írtál. [:

      Várom a következő alkotásaidat, mostantól minden napi rutin lesz az, hogy felnézzek a blogodra:)

      Szép napot!

      Törlés
    4. Na most feladtad a rejtvényt, hol lakhatsz...:D Magyarországon belül nincs sok ilyen hely, hogy két nagyváros is 200 km-re legyen, plusz a levendula...
      Valamikor megyek majd az akrilos boltba és megnézem, mit találok, szívesen feladok neked egy csomagot, nehogy felszerelés híján ne tudjon a kreativitásod kibontakozni:)
      Köszi, hogy olvasol, igérem hamarosan lesznek posztok, kb.4-5 dologban vagyok most benne és a helyzetet nem gyorsítja, hogy a laptomom tönkrement.
      Várom a beszámolót!

      Törlés
    5. Juujj az kellemetlen :S Nekem egyszer elázott,(mentem haza, és elkapott egy írtó nagy zuhé) az utazótáskám legalján volt, csavarni lehetett belőle a vizet. Egy hétig nem mertem hozzányúlni, mert a képernyőn volt egy hatalmas vízpaca:S Természetesen belül. Mindenki azt mondta, hogy vége. Kidobhatom. Azóta is azt használom :)

      Múlt héten vettem gyöngyház zöld akrilt. 590 ft 50ml.
      Pénteken pedig beszereztem pár csodálatos anyagot :) (Az egyik szerintem ilyen mint a tiéd) Mert szeretnék majd ilyen éjjeliszekrényeket is készíteni. Mamámnak van a tiédhez hasonló. Képkeretem meg pfúúú nem is tudom mennyi van, (nem mondom hogy gyűjtöm őket, de az igazán különleges darabokra rácsapok:) ) Szerintem annyira szépek.
      ÉÉÉs. Mamának megvannak még a régi szekrényei is. Tudod azok a semmi dísz, nagy ormótlan, de hatalmas pakoló lehetőséggel felvértezett őskövületek. Már azon gondolkodom, hogyan lehetne őket felújítani. Mert elég sok ruhám van, és sosem férek el a szekrényben. Ezek meg akkorák, hogy elvesznek benne a ruháim :) Szóval. Az ajtóra pont jók a képkeretek. Lehet, hogy több kisebbet, vagy csak egy nagyot rakok rá. Még nem tudom. De annnyira nagyon nagyon szeretem a régiségeket, muszáj lesz megcsinálnom. :)

      Bútorprojekt :
      Festék. pipa.
      Nem vagyok most otthon, így nem tudok vele haladni. IKSZ :(
      Ötlet özön. pipa.
      Ecset. pipa.
      Kedv. pipa.
      Szövet. pipa.
      Idő. ikszpipa :/


      Ígérem, amint elkészült küldök róla képet.

      Vaterázok. Ott is van sok sok kincs. Nemrég vettem egy ósdi bőröndöt. Ma megyek érte. Délután azt újítom fel. Ha estére elkészül lefényképezem (ilyen volt ilyen lett , or in english before and after) És elküldöm neked, ha szeretnéd.
      Vagy piknikező bőröndke lesz, vagy a macigyűjteményem egy két kiemelt személyisége foglal majd helyet benne.

      Legyen szép napod!

      és jó munkát!

      Törlés
    6. Szia Ildus, bocs, hogy csak most válaszolok, valahogy a kommented nem időrendben jelenik meg én meg ezek szerint átugrottam, pedig nasgyon izgi.
      Bőröndről képet feltétlen légyszi!
      Úgy látom a legfontosabbak, úgymint ötletek és céltárgyak megvannak, úgyhogy majd csak halad a bútorprojekt:)
      Arra én is gondoltam, hogy pl. egy nagy ruhásszekrényre több kisebb, mindenféle alakú keretek ragasztani, akár régi fotókkal vagy ilyesmi, jól nézne ki.
      A laptop sztorid nem semmi, el nem hinném, hogy élve megúszott egy ilyet. Sajna az enyém már végkimerült, annyira sajnálom, mert teljesen hozzám nőtt, túlélt egy hátizsákos kalandot Indiában (ott vettem), meg egy másik utazást Ázsiában, rengeteg emlék és hát a megszokás....szar lesz hozzászoknom valami új géphez, dehát muszáj.

      Várom a beszámolóidat, és nagyon jó munkálkodásokat neked!

      Törlés
  9. Ma talaltam rad, es orulok neked :))
    Ugyes vagy, es kellemesen irsz: uj ,lelkes olvasod leszek.....

    VálaszTörlés
  10. Nagyon tetszik minden. Bájosak ezek a kis virágok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen:) a rózsás anyag nagyon jó, a budapesti Széna téren vettem, a Voile-ban.

      Törlés