2012. június 5.

narancs-türkiz a bútoron




before-after


Hű, ezzel most jól megszenvedtem. Még a Vaterán lőttem pár hónapja két éjjeliszekrénynek nevezett kisbútort, (ne felejtsem el, hogy minden ilyen, "Bonanza" típusú förmedvényt a jövőben messziről elkerüljek!). Persze az is lehet, hogy maga a bútorcsalád igényes, és előző gazdái ragasztották körbe a fiókokat levakarhatatlan műanyag bevonattal, valamint hagyták érvényesülni a pozdorjacsoda minél több részét egyéb helyeken. Pedig a képeken olyan jól néztek ki. Mindegy, ilyet soha többé vár még a második darab is, hurrá!

Na lássuk, mit kellett rajta elvégezni:



A fiókokról levágtam (kapartam, feszítettem) a felpúposodott műanyag bevonatot. Alatta a pozdorja lyukacsait fakittel kihúztam. Száradás után lecsiszoltam.









A fiókok fogantyúit lecsavaroztam, a lyukakat szintét kihúztam a kittel (púposra, különben kráter marad), száradás után ezt is szintbe csiszoltam.







A teljes bútor lecsiszolása, majd portalanítása után jött egy réteg alapozás. Majd kikevertem a narancsszín zománcfestéket és lefestettem vele a szekrényt.






Egy másik (sublót!) szekrény gombjai kerültek rá, az előző fogantyúk helyének nyoma sem maradt a kittelés után. Ezeket beragasztottam egy új furatba faragasztóval.







A sok pepecs előkészítés után jöhetett az, amit szeretek csinálni, a dekorálás. Akrilfestékkel valósítottam meg a hátlapra a kigondolt mintázatot, ami meglepetésemre pont úgy sikerült, ahogy megálmodtam, ezért már érdemes volt. Az achát-mintázatot lakkfilccel rajzoltam elő.







Narancs és türkiz árnyalatok. Ilyenkor igazán pech, hogy Canon gépem van, ami a türkiz, a narancs és a lila árnyalatait nem tudja szín-hűen átadni, mint a Nikon.




A színek kiválasztásánál a Tesco ihletett meg, ahonnan az alábbi szépségek származnak (azok ott türkizek, nem babakék meg zuzmó).

ez volt az inspiráció



mindenhol ott a cipő

tangerine - turquoise dresser


7 megjegyzés:

  1. jahaaaaaaaajjj,de szép lett!!!!!
    Nagyon ügyi vagy!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom, nekem is nagyon tetszik. A türkizt nem igazán kedvelem ellenben a naranccsal, de ez a mennyiség pont megfelelő az ízlésemnek :)

    VálaszTörlés
  3. Szuper lett! A hátlapra azt hittem, hogy tapéta vagy csomagolópapír, de hogy te festetted... Le a kalappal! Most, hogy megszépült a Bonanza, indulhat a Banzai! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi!
    Erika, nekem meg pont fordítva, imádom a türkizt, a narancs borzalmasan áll, de nem is szeretem annyira.
    Kucorgó, 17 évvel ezelőtt ezt most sértésnek venném, az ellenpartiba (= Kispál és a borz) tartoztam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor egy partiba tartoztunk, én is kispálos voltam :). Nem is ismerek nagyon a Bonanzától semmmit, csak a nevüket tudom :D

      Törlés
  5. Anyukáméknak és a nagyszüleimnek is Bonanzája van, ez volt régen a legmenőbb szekrénytípus Romániában. A régiek még most is jól bírják:-)

    Szépen sikerült az átalakítás!

    VálaszTörlés
  6. Köszi! :) Abszolút odavagyok a Bonanzákért, mint átalakítási lehetőségekért, szerintem a laminálás ezen a darabon tuti utólagos volt. Milyen szerencsés vagy, hogy tele a család velük :)

    VálaszTörlés