2012. május 4.

lámpa újságpapírból

pikkelyes újságpapír lámpa

Azt is imádom a gyerekeimben, hogy mindig lehet rájuk számítani, ha inspirációról van szó. Egyik nap például elmerengtem a szép kis háromszögekre vágott magazinlaphalmokon az asztalon. Az újságpapírt persze már sokféleképpen felhasználták, rizsgömbön is, de ezt a pikkelyes verziót még nem láttam. Egyszerű megcsinálni, hihetetlenül hangulatos és dekoratív esténként a fénye (mi a teraszunkra tesszük), engem valami űrjelenségre emlékeztet, nagyon tetszik.


A magazint (én stílszerűen Lakáskultúrát használtam, így legalább elmondhatom, hogy érdemes volt megvenni) háromszögekre és négyzetekre vágjuk.A négyzeteket csúcsukkal a lámpa végei felé ragasztjuk.




A ragasztó lehet tapéta-, vagy hobbiragasztó. A lámpa alján kezdtem háromszögekkel a fedést, pikkelyszerűen átlapolva egymáson.











Fontos, hogy a csúcsok mindig a lámpa alja felé mutassanak,
így adja ki az articsóka alakzatot később.
A lapoknak csak a felső két szélére húzzunk vékony csíkot,
hogy az alsó része elálljon a gömbtől.







Hagyjuk megszáradni, majd tehetjük a függesztékre. Nem sikerült jól lefotózni, élőben sokkal szebb, és kevésbé pirosas, de valami ilyesmi lesz a látvány. Esőtől védett teraszra például ideális esti beszélgetéshez, borozgatáshoz.



 lamp covered with newspaper cuts






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése