2012. április 8.

kék merénylet...



...avagy IKEA hack shabby chic komód született.
Régóta ódzkodom az antikolástól, mégse bírtam megállni, hogy kipróbáljam, amikor előkerült egy gangon senyvedő, barnára festett Ikea Rast komód. Volt még pár füstölőtartóm is. Ez lett belőle:


utána
előtte


antikolt kék komód
 1. A komódot felcsiszoltam, majd portalanítottam. Ez eredetileg egy kezeletlen fenyőbútor, ahogy az Ikeában kapni, a mi darabunk azonban már korábban le volt kezelve barna vastaglazúrral, úgyhogy nem alapoztam.










2. A füstölőtartókat felragasztottam faragasztóval a gombok közé. A komód alsó keresztlécébe hirtelen ötlettől vezérelve beledekopírfűrészeltem.








3. A vágás nyomait ráspollyal, csiszolópapírral finomítottam.   









4. Ha már lúd legyen kövér alapon a leeső negatívat ráragasztottam       a komód tetejére.Az egészet lefestettem kék zománcfestékkel (fiókokat kiszedve, külön)







5. Száradás után durva csiszolópapírral belecsiszoltam. Ha a barna festéket az antikolni szándékozott felületen gyertyával átdörzsölöm a felső festékréteg felhordása előtt, még könnyebb a kopások bevitele, csak úgy inkább pikkelyesen válik le a fedőfesték, nem karcosan.  









 Habár közel sem sikerült úgy a "vintidzselés", ahogy szerettem volna, azt hiszem még ki fogok próbálni pár antikolási technikát, mert jó móka volt az átalakítás.


IKEA Rast makeover


megtalálta a helyét a hálónkban

6 megjegyzés:

  1. Milyen érdekesek vagyunk mi emberek: a régi bútort felújítjuk, új ruhába öltöztetjük, hogy illeszkedjen a modernek közé, a (viszonylag új) modern darabokat meg antikoljuk ... ki érti ezt?
    :D
    Egyébként nagyon tetszik, nagyon vidám darab lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát, akkor még azt add össze, hogy nemsokára lesz egy régiből régire felújított bútor posztom is :D amúgy gyerekkorom óta kábé mindent átalakítok, én se értem, de már elfogadtam...:D
      köszi!

      Törlés
  2. Jaj de jó ötlet! Nagyon szép lett, ügyes vagy!

    VálaszTörlés