2012. március 15.

floss - vadhúsból

ízletes, roppanós hússzilánkok

Mostanában rákaptunk a vadhúsra. Mégpedig egy olyan elkészítési módjára, amit csak ajánlani tudok.
A "floss" (az angol kifejezésnek nem láttam még magyar gasztro megfelelőjét, és nincs is rá jó ötletem) leginkább ázsiai országokban elterjedt elkészítési módja a különböző húsoknak. A főtt húst magas hőfokon, wokban szilánkosra sütik, addig, amíg szinte semmi nedvesség nem marad benne.
Nekünk eddig legjobban vaddisznó aprólékból ízlett, de legutóbb például őzcombból készítettem,  így:



1.Másfél kg vadhúst jól megmostam, nagyobb darabokra vágtam és megfelelő mennyiségű só, borókabogyó és babérlevél kiséretében annyi olvasztott mangalicazsírba raktam (lehet libazsírral is keverni, vagy ami van otthon), amennyi ellepi. Fontos, kevés víz is kerüljön a lábasba, így nem kap oda.
Ebben konfitálódik (fő legalacsonyabb lángon) 3-4-5 órát. Húsa válogatja, az őzet vagy 5 órát főztük, biztos öreg volt.

2. Kihűlés után a tökéletes, omlós, puha húst felszeleteljük, (éles kés híján már ekkor rostokra esik szét) és forró wokba rakjuk egy kanál saját zsírral. Legmagasabb lángon, folyamatos keverés mellett szilánkosra sütjük, ez nem sok, kábé 5 perc.

3. Valamikor a vége felé rászórhatunk egy kevés barna cukrot, ami majd rákaramellizálódik, de ez a lépés ki is hagyható.

vadhús floss



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése